Veelgestelde vragen

Bestellen

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Het is niet verplicht om een account aan te maken. U kunt ook producten bestellen zonder account. Het aanmaken van een account biedt echter wel voordelen, zoals het terugzien van uw bestellingen en het instellingen van diverse factuuradressen.

Hoe werkt het bestelproces?

Wanneer uw bestelling is geplaatst, ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw bestelling. Wij nemen vervolgens uw bestelling in behandeling en maken deze gereed om verzonden te worden.

Als uw bestelling gereed is, wordt deze meegegeven aan de bezorgdienst, die het pakket de volgende dag bij u zal afleveren. Ook hiervan ontvangt u een e-mail ter bevestiging.

Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

Momenteel kunt u betalen door gebruik te maken van onder andere iDeal, Bancontact, Apple Pay, Visa en MasterCard.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, u ontvangt altijd een bevestiging van uw bestelling op het door u opgegeven e-mailadres.

Wat is de status van mijn bestelling?

Per e-mail wordt u op de hoogte gehouden van uw bestelstatus.

Indien u over een account beschikt, kunt u de bestelstatus tevens terugvinden in Mijn Accountonder de optie Bestellingen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

Indien uw pakket nog niet aan de bezorgdienst is aangeboden, bestaat er de mogelijkheid om uw bestelling te wijzigen en/of annuleren. Hiervoor kunt u het best direct contact met ons opnemen.

U kunt met ons contact opnemen via de telefoon, e-mail of het online contactformulier.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Een bevestiging van de bestelling wordt naar uw e-mailadres toegestuurd. Controleer altijd eerst uw spamfolder. Het kan zomaar zo zijn dat de bevestigingsmail hierin terecht is gekomen.

Ook kunt u in Mijn Accountcontroleren of uw bestelling in behandeling is genomen.

Mochten beide opties geen uitkomst bieden, raden wij u aan contact met ons op te nemen.

Is mijn betaling veilig?

Al het internetverkeer van EmdaWear werkt via een SSL-beveiliging. Dit is een beveiligde verbinding. Daarnaast verlopen transacties van iDeal, Bancontact, MasterCard en Visa via een extra beveiligde omgeving.

Levering

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Producten die op voorraad zijn worden binnen 1 à 2 werkdagen geleverd in Nederland, België en Luxemburg.

Voorradige producten naar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk worden binnen 2 à 3 werkdagen geleverd.

Voorradige producten naar Spanje, Portugal en Italië worden binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd.

Voor producten die niet op voorraad zijn is de levertermijn voor gemiddeld 10 werkdagen extra.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor leveringen naar Nederland hanteren wij verzendkosten van € 5,18 per bestelling. Naar België bedragen de verzendkosten € 8,95. Voor bestellingen van meer dan € 100,- worden binnen Nederland geen verzendkosten berekend en is de levering gratis.

Voor leveringen naar Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal en het Verenigd Koninkrijk worden verzendkosten berekend op basis van de grootte van de bestelling. Deze worden tijdens het afrekenen doorberekend.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Bij het afrekenen van uw bestelling kunt u ervoor kiezen om een alternatief afleveradres te gebruiken.

Indien u uw bestelling al heeft geplaatst en het afleveradres achteraf wilt aanpassen, raden we u aan om contactmet ons op te nemen. Afhankelijk van de status van uw bestelling kan het afleveradres mogelijk nog gewijzigd worden.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

U kunt ervoor kiezen om uw bestelling af te halen op onze locatie in Berkel en Rodenrijs. Hiervoor kunt u het beste contactmet ons opnemen.

Wat gebeurt er als verschillende producten een andere levertijd hebben?

Producten worden in een compleet pakket verzonden. Indien een deel van uw bestelling niet voorradig is, zal uw pakket dus niet direct verzonden worden.

Heeft u een deel van de bestelling op korte termijn nodig? Bestel deze producten dan apart.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Alle bestellingen worden geleverd met GLS pakketdienst.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Alle pakketen zijn te volgen met een track en trace code. U ontvangt deze code per e-mail zodra uw bestelling is verzonden.

Naar welke landen leveren jullie?

Een grote selectie van onze producten leveren wij naast Nederland en België ook naar het Verenigd Koninkrijk, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

Mijn bestelling is verzonden, maar niet afgeleverd. Wat nu?

IIndien uw bestelling niet is aangekomen, raden wij u aan om eerst uw track en trace gegevens te controleren.

Mochten de track en trace gegevens u niet op weg helpen, kunt u contactmet ons opnemen

Indien uw bestelling beschadigd is, kunt u het best contact met ons opnemen via de telefoon, per e-mail of via het online contactformulier.

Mijn bestelling beschadigd afgeleverd, wat kan ik doen?

Indien uw bestelling beschadigd is, kunt u het best contactmet ons opnemen via de telefoon, per e-mail of via het online contactformulier.

Retouren

Is het mogelijk om producten te retourneren?

Het is mogelijk om uw producten – indien niet anders gemeld – binnen 14 dagen retour te sturen.

Producten dienen onbeschadigd, ongewassen en in originele verpakking te worden geretourneerd onder vermelding van het retournummer. Het retournummer kunt u telefonisch, per e-mail of via het online contactformulier bij ons aanvragen.

Mocht uw operatiedatum verder weg liggen dan 14 dagen, kunt u contactmet ons opnemen om overige retouropties te bespreken.

Voor volledige informatie over retourneren verwijzen we u graag door naar het retourbeleid.

Hoe kan ik mijn producten retour sturen?

U kunt uw producten retour sturen onder vermelding van het retournummer naar:

EmdaMed B.V.
Morsestraat 22
2652 XG Berkel en Rodenrijs

U kunt zelf bepalen via welke post- of pakketdienst u uw product(en) retour stuurt. Het retournummer kunt u telefonisch, per e-mail of via het online contactformulier bij ons aanvragen.

Zijn er kosten verbonden aan een retourzending?

De kosten voor een retourzending zijn geheel voor eigen rekening en afhankelijk van de wijze waarop u uw bestelling retour stuurt. U kunt zelf bepalen via welke post- of pakketdienst u uw product(en) retour stuurt.

Binnen welk termijn dien ik mijn producten retour te zenden?

Producten kunnen onbeschadigd, ongewassen en in originele verpakking binnen 14 dagen worden geretourneerd.

Mocht uw OK datum verder weg liggen dan 14 dagen, kunt u contact met ons opnemen om overige retouropties te bespreken. Dit kan telefonisch, per e-mail of middels het online contactformulier.

Ontvang ik mijn geld terug als ik producten retour stuur?

Voor producten die op de juiste wijze worden geretourneerd ontvangt u altijd uw geld terug.

Let op dat uw product ongewassen, onbeschadigd en in originele verpakking retour opstuurt en onder vermelding van het retournummer.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra wij het product retour hebben ontvangen zal er een controle plaatsvinden. Wanneer het product aan de voorwaarden voldoet (onbeschadigd, schoon, ongewassen en in de originele verpakking) wordt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Wat als de geretourneerde goederen beschadigd zijn?

Wanneer de door u geretourneerde producten door ons beschadigd worden ontvangen, zullen deze niet worden terugbetaald.

Wanneer u producten retourneert, verpak deze dan in de originele verpakking om het risico op beschadiging of vernietiging te voorkomen.

Indien het geval dat de geretourneerde producten (niet medische hulpmiddelen) beschadigd, versleten, vies of gebruikt zijn, zal er niet overgegaan worden tot terugbetaling.

Wat kan ik doen als mijn producten incompleet en/of defect zijn?

Wanneer uw product(en) incompleet en/of defect zijn, adviseren wij om contact met ons op te nemen via de telefoon, e-mail of het online contactformulier.

Account

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Het is niet verplicht om een account aan te maken. U kunt ook producten bestellen zonder account. Het aanmaken van een account biedt echter wel voordelen, zoals het terugzien van uw bestellingen en het instellingen van diverse factuuradressen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Indien u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u deze hieropvragen.

Mocht het opvragen van een nieuw wachtwoord niet lukken, kunt u het best contact met ons opnemen via het online contactformulier.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

U kunt uw gegevens wijzigen in Mijn Accounten vervolgens Accountgegevens.

Waar staan de details van mijn bestelling?

Informatie over uw bestelling vind u terug onder Mijn Accounten vervolgens Bestellingen.

U ontvangt overigens bij elke bestelling de details per e-mail.

Waar vind ik mijn factuur?

Uw factuur ontvangt u direct per e-mail na het plaatsen van een bestelling. Tevens is de factuur digitaal in te zien onder Mijn Accounten Bestellingen. Hier kunt u vervolgens selecteren welke factuur u wilt bekijken.

Overige

Ik heb een klacht, wat nu?

Indien u een klacht heeft over onze service of product(en) kunt u contactmet ons opnemen. Dit kan zowel telefonisch, per e-mail als via het contactformulier.